Instagram, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Zbiórka pieniędzy na Instagramie? Od teraz jest to możliwe!

Jeśli jeszcze nie wyzbyliście się przekonania, że Instagram będzie służył tylko i wyłącznie do publikowania zdjęć i zbierania polubień, to przyszła na to najwyższa pora. Od tego tygodnia wprowadzono nowy sposób zbierania pieniędzy na Instagramie w celach osobistych, dla Twojej małej firmy, przyjaciela lub w sprawie, która jest dla Ciebie ważna.

Funkcja jest analogiczna do tej znanej z brata-giganta, ponieważ już teraz użytkownicy mogą zbierać pieniądze na cele osobiste na Facebooku. W Polsce funkcja obecnie nie jest jeszcze dostępna. Instagram rozpoczął od testu, który objął zbiórkę funduszy w USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Przy okazji Facebook poinformował również, że jedynie od stycznia jego użytkownicy zebrali ponad 65 milionów dolarów na zbiórki pieniędzy na COVID-19 i sprawiedliwość rasową na całym świecie.

Jak w takim razie utworzyć zbiórkę na Instagramie? Wystarczy wybrać Edytuj profil, dalej Dodaj zbiórkę, a następnie Zbierz pieniądze. Potem należy dobrać zdjęcie oraz kategorię zbiórki funduszy i dodać szczegóły, aby opowiedzieć swoją historię i zachęcić innych do przekazania darowizn. Następnie należy wpisać dane do platformy „Stripe”, która odpowiada za realizację płatności. Po zakończeniu klikamy Wyślij – wtedy zbiórka zostanie zweryfikowana – i gotowe! Zaczynamy zbierać środki.

Każda zbiórka trwa 30 dni, ale można ją przedłużyć dowolną liczbę razy. Żeby móc utworzyć zbiórkę pieniędzy, trzeba mieć co najmniej 18 lat.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL