Case Studies

Case study: komunikacja produktu prOVag na Facebooku

Komunikacja produktu do higieny intymnej w najpopularniejszym serwisie społecznościowym stanowiła wyzwanie, które chętnie podjęliśmy! Eura7 odpowiada za komunikację marki IBSS BIOMED S.A. w serwisie społecznościowym Facebook od 13 września 2012 r.

CEL: Celem kampanii, prowadzonej na profilu „Kobiety z zasadami” na Facebooku jest zgromadzenie wokół produktów marki prOVag aktywnej społeczności.

Rozwiązanie: Postawiliśmy na „typowo babskie rozmowy”, wykorzystaliśmy także lubiane przez kobiety dwuznaczności i niedopowiedzenia. Posty publikowaliśmy codziennie, a moderacja odbywała się również w godzinach wieczornych, ponieważ Fanki są wtedy szczególnie aktywne. Nie ograniczyliśmy jednak komunikacji do odpowiadania na komentarze, ale przede wszystkim zachęcaliśmy Fanki do rozmowy. „Jeśli komunikacja w social media ma być skuteczna, musi odbywać się wtedy, gdy nasza grupa docelowa ma czas i ochotę na rozmowę – tym właśnie nowe media różnią się od tradycyjnych – nie jest to z pewnością praca od 9:00 do 17:00.” – mówi Błażej Balcerzyk, Creativity Manager w Eura7.

Postanowiliśmy potraktować komunikację jak przeciętny związek. Podczas pierwszych rozmów ustaliliśmy zasady – Fanki same tworzyły Wielką Księgę Kobiecych Zasad.

labber.pl

Gdy ustaliliśmy już wspólny grunt zaczęliśmy poruszać temat seksu, a następnie przyszedł czas na zdrowie intymne i wzajemne dopasowywanie się. Silny nacisk położyliśmy na edukację, przedstawiając fakty i obalając mity na temat seksu. Na profilu rozmawiano o tym, jak wykorzystać jego potencjał, by móc cieszyć się nim w pełni, jednocześnie dbając o to, by przyjemność nie prowadziła do negatywnych konsekwencji.

Wokół produktu powszechnie określonego, jako wrażliwy udało się, jak dotąd, zgromadzić grupę ponad 13 tysięcy aktywnych Fanek, gotowych rozmawiać o swoim życiu i zdrowiu intymnym w serwisie społecznościowym.

labber.pl
labber.pl

Produkt, o którym publicznie z reguły się nie mówi, zaangażował je w komunikację do tego stopnia, że określają go one jedną ze swoich ulubionych stron!

Rezultaty kampanii:
– stronę produktu, potencjalnie uznawanego za wstydliwy Fanki określają jako jedną z ulubionych
– profil marki na Facebooku zgromadził już ponad 15 tysięcy aktywnych Fanek

Zakres prac agencji:
– opracowanie strategii komunikacji,
– utworzenie profilu „Kobiety z zasadami”,
– tworzenie oraz obsługa facebookowych aplikacji,
– przygotowywanie materiałów graficznych.

O Kliencie:
Instytut Biotechnologii Surowic i Szczepionek BIOMED S.A. to polska firma biotechnologiczna, działająca od 1945 r. Podstawą działalności IBSS BIOMED S.A. jest produkcja probiotyków, szczepionek, suplementów diety, alergenów, jak również preparatów diagnostycznych, podłoży i wskaźników. IBSS BIOMED S.A. jest jedną z niewielu firm farmaceutycznych w Polsce wytwarzających leki innowacyjne łącznie z substancją czynną. Opracowywanie nowych produktów oraz intensywny rozwój już istniejących, odbywa się dzięki współpracy z polskimi instytucjami naukowymi oraz niezależnymi konsultantami. Przedsiębiorstwo od lat współpracuje również z partnerami zagranicznymi w zakresie rejestracji produktów leczniczych ich promocji i dystrybucji.

Szukasz agencji do promocji „trudnego” produktu w social media? Skontaktuj się z nami!

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL