Case Studies

Case study: Wafelkowa Rewolucja

Firma I.D.C. Polonia, producent popularnych w Polsce wafelków Horalky, stanęła przez wyzwaniem przeprowadzenia rebrandingu – zmiany nazwy produktu na „Góralki”.

labber.pl

CEL: Przeprowadzenie rebrandingu – zakomunikowanie zmiany nazwy wafelków Horalky oraz utrwalenie jej w świadomości konsumentów.

Rozwiązanie: Jako główny kanał komunikacji wykorzystaliśmy profil marki Góralki na Facebooku. Rebranding popularnych wafelków składał się z trzech etapów działań: przygotowania do mającej nastąpić zmiany, przeprowadzenia jej, a następnie utrwalenia jej w świadomości konsumentów.

Kulminacyjnym punktem było zaangażowanie w rebranding Fanów i przekształcenie ich w ambasadorów zmian. W tym celu wykorzystaliśmy popularne w grupie docelowej memy. Fani natychmiast przyłączyli się do zabawy, przysyłając 1200 własnych propozycji. Akcja przybrała formę rewolucji, której ton nadawała zgromadzona wokół marki społeczność. Najbardziej aktywni rewolucjoniści nagradzani byli kartonami wafelków, co owocowało kolejnymi kreatywnymi propozycjami na Like Page’u produktu oraz zdjęciami wafelków.

Ostatnim etap obejmował utrwalenie zmiany w świadomości konsumentów i skierowanie rewolucji na nowe tory. W tym celu, wykorzystaliśmy znany z wirusowego potencjału kanał YouTube. Do utrwalenia zmiany przyczynił się konkurs, w którym zadaniem było przygotowanie krótkiego filmiku wideo pokazującego „Jak się żyje z Góralkami”.

Rezultaty kampanii:
– wzrost świadomości zmiany nazwy produktu wśród konsumentów oraz przekształcenie ich w ambasadorów zmian,
– wzrost liczby fanów na profilu produktu na Facebooku ze 170 000 – 1 lutego 2012 r. (w dniu zmiany nazwy) do 347 936 – 30 czerwca 2012 r.

Zakres prac agencji:
– stworzenie gier interaktywnych,
– prowadzenie stałej komunikacji na profilu,
– organizacja konkursów,
– blogger relations.

O Kliencie:
I.D.C. Polonia SA, producent wafelków Góralki, działa na niezależnym rynku hurtowym i detalicznym. Współpracuje z ponadnarodowymi sieciami super- i hipermarketów, ogólnopolskimi sieciami krajowymi a także z wiodącymi hurtowniami branżowymi i detalistami.

Planujesz rebranding? Zastanawiasz się jak w wykorzystać w komunikacji media społecznościowe? Skontaktuj się z nami.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL