1. Wszystko zaczyna się od rozmowy z klientem, podczas której poznaje się specyfikę działania marki lub firmy oraz wymagania stawiane serwisowi internetowemu.
2. Następnie przechodzi się do planowania: opracowanie strategii marketingowej marki lub firmy w Internecie oraz ustalenia tego, jak tworzony serwis internetowy ma wypełnić jej cele.
3. Gdy wiemy już co chcemy osiągnąć przychodzi czas na przygotowanie projektu graficznego serwisu w oparciu o standardy UX Design.
4. Mając gotowy projekt graficzny przekazujemy pałeczkę działowi IT, gdzie programiści pracują nad wprowadzeniem idei w życie.
5. W międzyczasie doświadczeni copywriterzy przygotowują treści na stronę serwisu.
6. Gdy pierwsza wersja serwisu jest już gotowa, przechodzimy do przeprowadzenia testów funkcjonalności na grupie potencjalnych użytkowników serwisu.
7. Najprawdopodobniej konieczne będzie wprowadzenie kilku poprawek.
8. Powinniśmy jeszcze raz powtórzyć testy.
9. Możemy zamknąć zlecenie, a na konto agencji trafia jeszcze jeden zadowolony z efektu klient :)
Żadnego z tych punktów nie da się pominąć. Należy natomiast dołożyć do nich przygotowanie wersji mobilnej (część ekspertów radzi rozpocząć właśnie od niej), czy przeprowadzenie dodatkowych testów – niektóre szkoły projektowania zalecają je na każdym etapie projektowania.
W dobie kryzysu wiele firm decyduje się na cięcie kosztów. Pomijane są najważniejsze kroki takie jak analiza strategiczna, czy praca koncepcyjna nad prototypem. W efekcie wdrażane serwisy nie spełniają swojej roli, nie pozyskują leadów, nie generują sprzedaży. Oszczędność w tym przypadku ma krótkie nogi.
źródło: http://dzinepod.com/blog/comic-web-design-relief-for-your-maui-web-designer/
Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
katarzyna.zemlik@eura7.pl
www.eura7.com