labber.pl - ogólne

Ile czasu zajmuje stworzenie dobrego serwisu internetowego?

Przygotowanie serwisu internetowego jest kwestią kilku tygodni – przygotowanie dobrego serwisu internetowego może trwać nawet rok.

Jedna ze znanych agencji upubliczniła informację, ile czasu zajęło jej przygotowanie nowej wersji serwisu dla jednego z polskich banków. Dane te prezentujemy poniżej:

• 1 100 h (czyli ponad 6.5 miesiąca) pracy działów Strategii, Design i UX
• 1 500 h poświęconych na analizę
• 11 000 h pracy działu IT
• 700 h poświęconych testom quality
• 700 h pracy content edytorów
• 2 800 h pracy działu Client Service

Podanie tych statystyk do wiadomości publicznej jest słusznym krokiem w kierunku uświadomienia klientom tego, jak dużo czasu i pracy różnych działów agencji zajmuje przygotowanie przyjaznego użytkownikom i zarabiającego na siebie serwisu internetowego.

Jak krok po kroku wygląda proces tworzenia serwisu internetowego?

1. Wszystko zaczyna się od rozmowy z klientem, podczas której poznaje się specyfikę działania marki lub firmy oraz wymagania stawiane serwisowi internetowemu.
2. Następnie przechodzi się do planowania: opracowanie strategii marketingowej marki lub firmy w Internecie oraz ustalenia tego, jak tworzony serwis internetowy ma wypełnić jej cele.
3. Gdy wiemy już co chcemy osiągnąć przychodzi czas na przygotowanie projektu graficznego serwisu w oparciu o standardy UX Design.
4. Mając gotowy projekt graficzny przekazujemy pałeczkę działowi IT, gdzie programiści pracują nad wprowadzeniem idei w życie.
5. W międzyczasie doświadczeni copywriterzy przygotowują treści na stronę serwisu.
6. Gdy pierwsza wersja serwisu jest już gotowa, przechodzimy do przeprowadzenia testów funkcjonalności na grupie potencjalnych użytkowników serwisu.
7. Najprawdopodobniej konieczne będzie wprowadzenie kilku poprawek.
8. Powinniśmy jeszcze raz powtórzyć testy.
9. Możemy zamknąć zlecenie, a na konto agencji trafia jeszcze jeden zadowolony z efektu klient :)

Żadnego z tych punktów nie da się pominąć. Należy natomiast dołożyć do nich przygotowanie wersji mobilnej (część ekspertów radzi rozpocząć właśnie od niej), czy przeprowadzenie dodatkowych testów – niektóre szkoły projektowania zalecają je na każdym etapie projektowania.

W dobie kryzysu wiele firm decyduje się na cięcie kosztów. Pomijane są najważniejsze kroki takie jak analiza strategiczna, czy praca koncepcyjna nad prototypem. W efekcie wdrażane serwisy nie spełniają swojej roli, nie pozyskują leadów, nie generują sprzedaży. Oszczędność w tym przypadku ma krótkie nogi.

labber.pl
źródło: http://dzinepod.com/blog/comic-web-design-relief-for-your-maui-web-designer/

Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
katarzyna.zemlik@eura7.pl
www.eura7.com

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x
Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL