Abanana, Ciekawostki branżowe, Instagram, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Instagram wytacza ciężkie działa w kierunku TikToka

Jeśli myśleliście, że po ostatnich nowościach od zespołu Marka Zuckerberga przyjdzie nam czekać na kolejne zmiany w portalach społecznościowych zarządzanych przez Facebook, to wyjaśniamy: byliście w błędzie. Instagram przedstawił właśnie swoją nową funkcję Reels, która oznacza wytoczenie ciężkich dział w kierunku TikToka.

Czym jest Reels?

To nowy sposób tworzenia i odkrywania krótkich, zabawnych filmów na Instagramie, które do tej pory mogliśmy znaleźć przede wszystkim właśnie na wspomnianym TikToku.

Instagram w swoim komunikacie wyjaśnia: „Reels zaprasza Cię do tworzenia zabawnych filmów, które możesz udostępniać znajomym lub innym osobom na Instagramie. Nagrywaj i edytuj 15-sekundowe filmy z wieloma klipami z dźwiękiem, efektami i nowymi narzędziami kreatywnymi. Możesz udostępniać filmiki swoim obserwatorom w Feedzie, a jeśli masz konto publiczne, możesz je udostępniać szerszej społeczności Instagrama za pośrednictwem nowej przestrzeni w Explore. Reels in Explore daje każdemu szansę zostania twórcą na Instagramie i dotarcia do nowych odbiorców na całym świecie”.

Co ciekawe – niemal rok temu pisaliśmy już o testowaniu tej funkcji przez platformę Instagram – artykuł na ten temat można znaleźć tutaj. Co prawda nie były to jawne próby, ale dzięki pracy Jane Manchun Wong, która specjalizuje się w tzw. reverse engineering, mogliśmy dowiedzieć się o – już wtedy najwidoczniej zaplanowanych – działaniach mających na celu zdetronizować TikToka. Wówczas funkcjonalność nosiła nazwę „Clips”, ale oprócz tego właściwie niewiele różni się od pierwotnej wersji: obecnie również można włączyć ją z poziomu stories.

Jak tworzyć filmy?

Wystarczy wybrać Reels u dołu aparatu na Instagramie.

Po lewej stronie ekranu znajduje się wiele kreatywnych narzędzi do edycji, które pomogą użytkownikom utworzyć klip, w tym:

  • Dźwięk: wyszukać utwór z biblioteki muzycznej Instagrama. Można także użyć własnego oryginalnego dźwięku, po prostu nagrywając z nim film.
  • Efekty AR: wybrać jeden z wielu efektów z galerii efektów stworzonej przez Instagram i twórców z całego świata.
  • Timer i odliczanie: ustawić czasomierz, aby nagrywać dowolne klipy bez użycia rąk.
  • Wyrównanie: wyrównać obiekty z poprzedniego klipu przed nagraniem następnego, aby stworzyć płynne przejścia w chwilach takich jak zmiana stroju lub dodanie nowych przyjaciół do nagrania.
  • Szybkość: wybrać przyspieszenie lub spowolnienie części wybranego wideo lub audio.

Reels można nagrywać w serii klipów (pojedynczo), wszystkie naraz lub za pomocą przesłanych filmów z galerii.

Udostępnianie

„Możesz udostępniać nagrania swoim obserwatorom lub dać się odkryć większej społeczności Instagrama w Explore. Jeśli masz konto publiczne, to możesz udostępnić swoją szpulę w dedykowanej przestrzeni w Explore, gdzie ma szansę być widoczna dla szerszej społeczności Instagrama. Możesz również udostępnić film swoim obserwatorom, publikując go na swoim kanale. Kiedy udostępniasz Reels zawierające określone utwory, hashtagi lub efekty, twój film może również pojawić się na dedykowanych stronach, gdy ktoś kliknie tę piosenkę, hashtag lub efekt” – wyjaśnia Instagram w informacji prasowej.

Więcej informacji na temat nowej Reels i opcji związanych z tym narzędziem można znaleźć tutaj.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL