Ciekawostki branżowe, Instagram, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Instagram wziął od Facebooka jego Messengera

Stało się. Jeszcze w 2017 roku pisaliśmy, że Instagram intensywnie testuje swój komunikator Direct, który miał być niezależny od narzędzi Facebooka. Dziś już wiadomo, że nic takiego się nie zdarzy, ponieważ Instagram wprowadził właśnie w aplikacji nowy interfejs Messengera.

 

Wiadomości przeszły długą drogę, odkąd po raz pierwszy przenieśliśmy je na Instagram. Badaliśmy, jak przekazywanie informacji powinno ewoluować w miarę naszego rozwoju. W samej rodzinie aplikacji Facebooka ludzie każdego dnia wysyłają ponad 100 miliardów wiadomości do swoich znajomych i bliskich. Obecnie polegamy na rozmowach wideo, aby spędzać czas ze znajomymi, wysyłać memy i GIF-y, aby przekazać to, co naprawdę myślimy (ale nie zawsze możemy powiedzieć) oraz udostępniać śmieszne zdjęcia, notatki głosowe i pozostać w kontakcie. Ludzie komunikują się teraz w przestrzeniach prywatnych bardziej niż kiedykolwiek. Ponad miliard ludzi używa już Messengera jako miejsca do dzielenia się informacjami, spędzania czasu i wyrażania siebie w kontaktach z rodziną i przyjaciółmi. Dlatego łączymy komunikator i Instagram, aby udostępnić na Instagramie niektóre z najlepszych funkcji Messengera – dzięki czemu masz dostęp do najlepszych funkcji przesyłania wiadomości, niezależnie od używanej aplikacji. Użytkownicy Instagrama mogą zdecydować, czy natychmiast chcą sprawdzić nowe rozwiązanie ” – tak brzmi część komunikatu Amerykanów.

To jednak nie wszystko. Otóż Instagram postanowił dodać ponad 10 nowych funkcji. Naklejki selfie są wyjątkową hybrydą Boomeranga, emotikonów i selfie – to nowy sposób reagowania na rozmowy. Oglądaj razem pozwala obejrzeć popularne filmy ze znajomymi na IGTV podczas rozmowy wideo. Wprowadzono również tryb znikania, w którym możesz ustawić automatyczne znikanie wiadomości po ich zobaczeniu.

Informacje i połączenia od rodziny oraz znajomych korzystających z Instagrama pozostaną w aplikacji. Główna zmiana polega na tym, że użytkownicy Messengera mogą teraz kontaktować się z nami na Instagramie bez konieczności pobierania go i odwrotnie.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL