labber.pl - ogólne

Planowanie działań marketingowych w internecie

Po co firmie profesjonalny plan obecności w internecie?

Działania marketingowe w internecie przynoszą najlepsze efekty wtedy, gdy są konsekwentnie prowadzone. Nie mogą być chaotyczne i niedostosowane do specyfiki firmy i jej grupy docelowej. Każda firma jest inna i potrzebuje koncepcji dostosowanej do potrzeb jej i klientów, dla których istnieje.

Zapisane cele i konkretnie wybrane działania pozwolą marce na osiągniecie jej założeń sprzedażowych i wizerunkowych.

labber.pl

 źródło: Flickr.com

Firma ma do dyspozycji mnóstwo skutecznych narzędzi marketingowych i tylko od niej zależy czy i jak ich użyje.

Firma może posiadać stronę internetową, ale czy strona ta zachęci skutecznie do skorzystania z oferty firmy? Może podejmować działania promocyjne na Facebooku, ale czy odniosą one zamierzony skutek? Może promować się za pomocą Google AdWords, ale czy sprawią one, że pojawi się więcej klientów? Może przeprowadzić spektakularną akcję marketingu wirusowego, ale czy spowoduje ona, że klienci zostaną na dłużej? Może wydać mnóstwo pieniędzy na reklamę banerową, ale czy może być pewna, że nie zostaną one w całości zmarnowane? Może zlecić pozycjonowanie strony internetowej, ale czy wybrane słowa kluczowe przyniosą oczekiwany zwrot tej inwestycji?

Odpowiedzi na te pytania da przygotowanie planu działań marketingowych w internecie. Oprócz  efektu końcowego, liczy się także sam proces jego przygotowywania, zbierania informacji i podejmowania w oparciu o nie wiążących decyzji. Dlatego tak ważne jest, aby mieć możliwość porozumiewania się z kompetentnymi specjalistami, którzy wskażą odpowiednie rozwiązania i pomogą wybrać najlepsze z nich. Agencja interaktywna Eura7 posiada specjalistów, którzy są w stanie sprostać najtrudniejszym zadaniom. Przygotujemy, a następnie zrealizujemy najskuteczniejszy plan promocji firmy w internecie.

Jakie korzyści przyniesie firmie przygotowanie planu marketingowego?

  • Pozwoli uniknąć nieefektywnego wydawania środków przeznaczonych na marketing internetowy.
  • Umożliwi skuteczne wykorzystanie dostępnych narzędzi marketingu internetowego.
  • Umożliwi zrozumienie potrzeb klientów i wyjście im naprzeciw
  • Da przewagę nad konkurencją
  • Pokaże, które z dostępnych i modnych narzędzi marketingowych nadają się do wykorzystania przez daną firmę/markę i są dla niej odpowiednie
  • Pokaże, w jakim miejscu firma czy marka jest obecnie i gdzie może zajść dzięki konkretnym działaniom
  • Da pracownikom jasny komunikat jak należy działać
  • Zminimalizuje ryzyko popełnienia kosztownych błędów marketingowych
  • Pomoże w osiągnięciu lub zwiększeniu sukcesu finansowego firmy
  • Wyznaczy jasną ścieżkę umacniania firmy/marki na rynku.

Na co powinno się zwrócić uwagę tworząc plan działań marketingowych?

Mniej znaczy więcej

Większość marketingowców i właścicieli firm popełnia błąd zbytniego rozproszenia działań promocyjnych.  Rezultatem jest zaplanowanie i realizacja zbyt dużej liczby działań, co odbija się na ich jakości. Zwykle powodem, lub jednym z głównych powodów, jest brak czasu. W takiej sytuacji mniejsza ilość działań, ale prowadzonych intensywnie, przyniesie lepsze efekty. Warto skupić się na kilku wybranych i najskuteczniejszych działaniach marketingowych. Dzięki temu, firma lepiej pozna i zrozumie też swoją grupę docelową.

Zbilansuj odbiorców

Naturalną chęcią jest zainwestowanie wszystkich posiadanych środków przeznaczonych na marketing w zdobycie nowych klientów. Takie działanie jest jednak krótkowzroczne. Oprócz działań pozwalających na dotarcie do nowych klientów, należy także zadbać o środki na działania marketingowe skierowane do pracowników i  dotychczasowych klientów firmy. Utrzymanie klienta jest tańsze niż pozyskanie nowego. Wiele firm o tym zapomina, przez co traci klientów na rzecz konkurencji. Nieocenioną pomocą we wspieraniu wartości marki mogą także być pracownicy, którzy poprzez swoje działania, na przykład aktywność na portalach społecznościowych, uczestniczą w budowaniu wizerunku firmy i jej społecznych odbiorze. Firma dbająca o swoich pracowników dba tym samym także o siebie, zapewniając sobie, że pracownicy staną się jej ambasadorami w rozmaitych kanałach informacyjnych.

Rozdziel środki na kilka narzędzi marketingu internetowego

Jednym z celów powinno być dostarczenie komunikatów marketingowych przez szeroki zakres różnych narzędzi. Nieważne jak bardzo wierzy się w skuteczność social media marketingu,  e-mail marketingu, pozycjonowania, AdWords, interaktywnych stron internetowych i innych narzędzi  – nie należy pokładać całej nadziei w jednym narzędziu. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zintegrowany plan komunikacji marketingowej w internecie.

Chętnie pomożemy w przygotowaniu takiego planu. Umówimy się na spotkanie, przedstawimy czym się zajmujemy, porozmawiamy o marketingu w internecie. Zaproponujemy najlepsze rozwiązania dostosowane do potrzeb konkretnej firmy czy marki.

Zapraszam do kontaktu i umówienia się na spotkanie z nami.

Łukasz Schab
lukasz.schab@eura7.pl
tel. 728 839 515

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL