labber.pl - ogólne

Rośnie wartość Web 2.0

Według prognoz firmy badawczej Forrester, firmy w 2013 roku wydadzą aż 4.6 miliarda dolarów na komunikację za pośrednictwem Web 2.0. Dziś w San Francisco rozpoczyna się Web 2.0 Expo. Czy jego uczestnicy potwierdzą optymistyczne przewidywania Forrester?

Raport Forrester przewiduje, że tradycyjne elementy Web 2.0 – blogi, wirtualne społeczności, widżety, RSS, podcasty, itp., w najbliższym czasie staną się podstawową formą komunikacji między firmą, a klientem. Już ponad połowa amerykańskich i zachodnioeuropejskich przedsiębiorstw, działania w obszarze Web 2.o traktuje jako jeden z priorytetów na 2008 rok. W tym względzie przodują jedne z największych światowych firm, takie jak General Motors, czy McDonald’s.

Przewidywane przez Forrester zwiększenie wydatków na Web 2.0, niekoniecznie oznacza jednak kolosalny wzrost przychodów MySpace, Facebooka, czy Naszej-Klasy. Najpewniej firmy częściej będą decydowały się na zakładanie własnych wirtualnych społeczności czy blogów, niż na korzystanie z funkcjonujących. Wynika to z faktu, że specyfika portali społecznościowych w wielu wypadkach odbiega od rozwiązań wykorzystywanych w biznesie.

Najwięksi jednak trzymają rękę na pulsie. Niedawno MySpace umożliwił reklamodawcom praktycznie całkowicie samodzielne prowadzenie kampanii w serwisie. Czy więc rozwiązania zorientowane biznesowo staną się nowym trendem w rozwoju portali społecznościowych?

W Polsce ekspansja Web 2.0 następuje coraz szybciej. Znacznie przyspieszyły ją takie wydarzenia jak sukces Naszej-Klasy. Web 2.0 znalazło się także w orbicie zainteresowań polskich przedsiębiorstw. Widać to chociażby po coraz większej liczbie blogów firmowych.

Narzędzia Web 2.0 doskonale sprawdzają się w rozrywce. Rodzi się jednak pytanie, czy to nie kolejna „bańka mydlana” dla biznesu? Czy na pewno niekonwencjonalne rozwiązania generują zyski? W jaki sposób wykorzystać narzędzia Web 2.0 w komunikacji między firmą a klientem? Zapraszam do dyskusji.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL