labber.pl - ogólne

Mobile – nowy standard?

Mobile nazywany bywa ostatnio „nowym standardem” i trudno odmówić trafności temu określeniu. Upowszechnienie się urządzeń mobilnych i ich stopniowe przekształcanie się w piloty zdalnie sterujące naszą rzeczywistością (www.labber.pl/jaki-bedzie-rok-2013-dla-branzy-interaktywnej/) sprawiło, że rewolucja mobilna, o której powszechnie mówiło się przez ostatnie lata stała się codziennym standardem – nowym sposobem komunikacji.

labber.pl
Źródło: www.millwardbrown.com/ChangingChannels/2012/Docs/AdReaction

Marketing mobilny jest obecnie najbardziej obiecującym i zarazem najmniej wyeksploatowanym polem w branży reklamy interaktywnej. Konsumenci już tam są. Firmom oswojenie tego kanału zajmuje znacznie więcej czasu. Marketerzy są zgodni, co do tego, że mobile marketing otworzył przed firmami i markami nowe możliwości. Wciąż jednak niewiele można znaleźć dobrych pomysłów na to, jak zagospodarować tę przestrzeń i wykorzystać możliwości będące w zasięgu ręki, a konkretnie palców użytkownika.

Firma badawcza MillwardBrown w ostatnim raporcie poświęconym reklamie mobilnej – „AdReaction”, pokazuje postawy użytkowników smartfonów i tabletów w stosunku do marketingu mobilnego.

Bez wątpienia smartfony są najlepszym, jak dotychczas, przykładem przedłużenia naszych zmysłów. Nie tylko w opinii ich użytkowników wyraźnie podnoszą one efektywność (z czym zgodziło się 65% respondentów), ale też są postrzegane jako niezastąpione (60%).

labber.pl
Źródło: www.millwardbrown.com/ChangingChannels/2012/Docs/AdReaction

Reklamy mobilne cieszą się znacznie przychylniejszym odbiorem niż te wyświetlane w innych kanałach. Są też bardziej skuteczne. Reklamy na urządzeniach mobilnych wywierają 3-4 razy większy wpływ niż tradycyjna reklama on-line. Mogą one przyczynić się do lepszego postrzegania marki. Aż 35% badanych stwierdziło, że otrzymywane od marek i informacje o promocjach oraz ciekawych ofert, pozytywnie wpłynęło na ich opinię na temat brandów.

labber.pl
labber.pl
Źródło: www.millwardbrown.com/ChangingChannels/2012/Docs/AdReaction

W mobile’u poprzeczka umieszczona jest wyżej

Użytkownicy stawiają swoim urządzeniom mobilnym wysokie wymagania. Tak samo otrzymywanym za ich pośrednictwem komunikatom marketingowym. Oczekują, że marka wykaże się na tym polu kompetencją i swój przekaz dostosuje do indywidualnych potrzeb użytkownika oraz tego, że będzie on przydatny – zaoferuje użytkownikowi istotną dla niego wartość.

Początek 2013 roku to dobry moment, żeby włączyć marketing mobilny w strategię swojej firmy. Coś nam podpowiada, że niedługo można będzie zrezygnować z określenia marketing mobilny na rzecz mobilnej rzeczywistości.

Chcesz dowiedzieć się, co możemy zrobić dla Ciebie w tej dziedzinie?
Skontaktuj się z nami!

Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
katarzyna.zemlik@eura7.pl
www.eura7.com

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL