Kampanie reklamowe, Reklama, Spoty reklamowe

Horror czy reklama?

Wracasz do domu, włączasz telewizor i masz do wyboru kilkaset kanałów. Który wybrać? Jeśli lubisz filmy, seriale oraz programy fantastyczno-naukowe, fantasy oraz horrory, to mamy odpowiedź – Syfy Channel!

Tak, tak, nie żartujemy. Zapewne w pierwszym odruchu wzdrygniesz się, potem pomyślisz, że nigdy o takim kanale nie słyszałeś i nie chcesz słyszeć! Czyżby? W polskich sieciach kablowych jest dostępny od 1 grudnia 2007 roku jako SciFi Universal. Dlaczego nie Syfy Channel, skoro taką nazwę nosi kanał na całym świecie od 2009 roku? Otóż ze względu na negatywne, znane chyba każdemu, znaczeniowe konotacje (liczba mnoga od pospolitego słowa „syf” – brud, syfilis) zmiana nie objęła naszego kraju, o czym zdecydowały badania polskiej opinii publicznej. Słowem leksykalno-semantyczna przeszkoda, i normatywna, bo nie godzi się upowszechniać dosadności w języku ojczystym.

We Francji tego problemu nie było, więc agencja BETC z Paryża przygotowała trzy różne spoty dla Syfy Channel, w których wykorzystano efekt zaskoczenia. Francuzi mają za to inny kłopot – natury artykulacyjnej i brzmieniowej: Channel czy Chanel? To ostatnie określenie kobiety eleganckie kojarzą wyłącznie z Coco Chanel, Karlem Lagerfeldem oraz ich luksusowym krawiectwem, czyli z haute couture. Wróćmy jednak do Syfy Channel.

Kanał opanowany przez s.f. zareklamowano przez s.f. – ciężka atmosfera rodem z najlepszych horrorów, budująca nastrój muzyka zapowiadająca chwile grozy. Wstrzymujemy oddech, ciarki na plecach, widzimy krajobraz jak przed kolonizacją Marsa, i co ?

Przekonajcie się sami!

Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL