Kampanie reklamowe, Reklama, Spoty reklamowe

Reklama w kilkanaście sekund? Nissan potrafi

Rynek samochodowy w USA dla wielu koncernów jest trudno dostępny. Amerykanie mają swoje preferencje i wymagania uzasadnione tradycją, potrzebami, często sentymentem do określonej marki. Jednak w pierwszej dziesiątce sprzedaży coraz częściej goszczą na ich kontynencie firmy z Japonii oraz Korei Południowej. Czy Nissan, producent z Kraju Kwitnącej Wiśni, ma szansę zyskać klientów w kategorii, w której amerykańskie samochody królują od lat?

Zadanie niełatwe, zwłaszcza jeśli produkuje się auta typu pick-up, swojsko nazywane u nas pikapami. Warto przy okazji wspomnieć, że trzy najlepiej sprzedające się modele samochodowe w USA w 2016 roku to właśnie pick-upy. Łączna sprzedaż? Prawie 2 000 000 aut. Trzecie miejsce: Ram Truck – 489 418 pojazdów, drugie: Chevrolet Silverado – 574 556. I prawdziwy hit: Ford Serii F – ponad 800 000. Choć trudno w to uwierzyć, to już 35. rok z rzędu, kiedy pick-upy Serii F, produkowane przez Forda, zajmują pierwsze miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów w Stanach Zjednoczonych.

W rynkowej walce z monopolistą rękawicę podejmuje Nissan ze swoim modelem Titan. Titan przeciwko amerykańskim tytanom, ale jak? Statystyki zniechęcają.

Agencja TBWA z Nowego Jorku przygotowała zaskakującą kampanię, której wiodące hasło można potraktować dosłownie: „Pa, leniwe konie”. W ten sposób podkreślono, że pod maską japońskiego samochodu zamontowano niezawodny 390-konny silnik, na każde warunki, oraz objęto go pięcioletnią gwarancją.

Sami musicie zobaczyć, jak w niespełna 90-sekundowym spocie skutecznie i dowcipnie reklamuje się auto, które na ekranie pojawia się dopiero w finale przez niespełna 14 sekund, na dodatek w odstępach czasowych!

W bonusie – amerykańskie klimaty, piosenka o kucykach i…

Oceńcie sami.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL